TQM - część druga

TQM - część druga

Sukces organizacji rozpoczyna się od skutecznego zarządzania. Aby mogło się takie stać, musi wprowadzać jakość w każdym aspekcie funkcjonowania firmy. Sukces i cele są osiągalne tylko dzięki wspólnemu zaangażowaniu, poświęceniu i chęci samodoskonalenia całego zespołu. 

Uważamy, że dążenie do doskonałości to droga, która nigdy się nie kończy. Z tego względu nie zaprzestajemy z pogłębianiem wiedzy z zakresu zarządzania jakością. W związku z wprowadzoną ostatnimi czasy inicjatywą cyklu szkoleń naszego zespołu w zakresie TQM (Total Quality Management), zorganizowaliśmy kolejne spotkanie, by poszerzyć wiedzę o zarządzaniu jakością. Wszystko po to, by w przyszłości wykorzystać ją w praktyce i przełożyć na innowacyjność tworzonych przez nas produktów.

Czternaście zasad, na których dziś opiera się cały system zarządzania jakością i z których mamy możliwość dziś czerpać to koncepcja stworzona przez Edwardsa Deminga. 

TQM

Podejście reprezentowane przez Deminga było rewolucyjne jak na tamten moment, a zakładało, że dzięki pozbyciu się presji wywieranej na zespół może zostać osiągnięty główny cel organizacji, jakim jest satysfakcja konsumenta.

TQM

Zespół nie może pójść naprzód, jeśli nie będzie chciał poszerzać wiedzy i zdobywać nowych umiejętności. Trzynasta zasada postulowana przez Deminga głosi, że kluczowe jest zachęcanie pracownika do samorozwoju, który jest podstawą do późniejszego sukcesu firmy.

TQM

Przesłanie jakie niesie za sobą podejście TQM zostało przyjęte z entuzjazmem i właściwą dla naszych pracowników ciekawością i chęcią wdrożenia. Zdajemy sobie sprawę, że zarządzanie jakością nie odnosi się tylko do procesów technicznych w firmie. Aby pracować nad doskonałością, należy zacząć pracę nad relacjami i wzajemnym zrozumieniem oraz wypracowaniem podejścia, że sukces nie powinien być traktowany w kontekście indywidualnym, ale kolektywnym - czyli wpracowanym wspólnymi siłami.

Minione spotkanie pomogło nam utrwalić zdobytą już wiedzę i spojrzeć z innej perspektywy na wykonywane przez nas działania i ich efekty. Szkolenie wniosło nowe informacje, które stanowią wartość dodaną dla sposobu funkcjonowania naszej organizacji. Ma to wpływ na sposób wykonywania działań i podejmowania decyzji. Te zaś, stanowią o jakości produktu i w dalszej kolejności, na funkcjonowaniu korzystających z niego użytkowników. 

Wiedza zdobyta, lekcje wyciągnięte, procedury wdrożone - a to dopiero drugie spotkanie z zaplanowanego cyklu szkoleń. Zapowiada się, że czeka na nas jeszcze ogrom wiedzy, która wniesie zmiany na lepsze i usprawni funkcjonowanie procesów organizacyjnych. Poniżej udostępniamy do pobrania prezentację, która zawiera więcej informacji o TQM i metodach, które wykorzystuje.

TQM, czyli - Total Quality Mananagement

 

 

Udostępnij artykuł na:

Zostań częścią zespołu!

Zacznij z nami budować innowacyjne produkty dla biznesu. Stale szukamy utalentowanych i zaangażowanych ludzi do naszych zespołów.

Dołącz do nas Dołącz do nas
Kaktus