Win Win, czyli każdy wygrywa - Patryk Tokarczyk
Patryk pracuje w naszej firmie już 7 lat, jest pracownikiem działu jakości w zespole Kadr i mistrzem supportu, a do tego duszą towarzystwa i specem od ciętej riposty.
Jakie były Twoje początki w firmie?
Pracę w firmie rozpocząłem nieco ponad 7 lat temu jako pierwszy pracownik działu jakości w Jeleniej Górze. Było to moje pierwsze, poważne stanowisko w życiu. Zaczynaliśmy wtedy pracę nad serwisem Taelo. Atmosfera w firmie była bardzo przyjazna, można nawet powiedzieć, że bardzo rodzinna. Z czasem zespół zaczął się rozrastać i zaczęliśmy pracować nad projektem Respondo, czyli nowym narzędziem, przy pomocy którego kontaktujemy się z klientem i pomagamy mu. Po kilku miesiącach miałem okazję wybrać się na wspólny wyjazd integracyjny do Sandomierza, który zdecydowanie pozwolił mi się otworzyć i przyjąć inną perspektywę spojrzenia na wizję i misję firmy oraz na naszą pracę. Bardzo wpłynęło to na mój rozwój zawodowy i życie osobiste – właśnie na pierwszej integracji firmy poznałem Kasię, która obecnie jest moją żoną 😊
Czym aktualnie zajmujesz się w naszej firmie?
W grudniu 2018 roku przeniosłem się do Wrocławia i pracuję tu jako pracownik działu jakości, jestem osobą odpowiedzialną za cały moduł Kadr, płac i ubezpieczeń od strony technicznej, a poza tym działam przy supporcie i aktualizuję artykuły pomocy. Od początku pracy we Wrocławiu udało mi się szybko zintegrować praktycznie z całym zespołem. To, co mi się podoba to fakt, że bardzo pielęgnujemy wzajemne zaufanie i szacunek, który jest naszą fundamentalną wartością.
Atmosfera w zespole jest świetna, każdy ma do siebie zaufanie i nikt nie boi się prosić o pomoc. To jest super. Jak wiadomo, na początku każdy z nowych pracowników jest trochę zamknięty i potrzebuje chwili czasu, by się zaaklimatyzować, ale szybko integruje się z naszą rodzinką. Równie dobra atmosfera panuje u nas w czasie piątkowych spotkań retro. Swobodnie rozmawiamy o wartościach, planach zawodowych, wspólnie zastanawiamy się, jak ulepszyć naszą kulturę organizacyjną. Co tydzień spotkanie prowadzi ktoś inny z zespołu. Dzięki temu dbamy o różnorodność tematyk - dotyczą zarówno spraw związanych z codzienną pracą, całym sprintem, jak również z zaistniałymi problemami, czy tematami wymagającymi "naprostowania".
Retrospektywy nastawione są na samodoskonalenie i oczyszczanie atmosfery jeśli jest taka potrzeba. "Wyciąganiu" tego co najlepsze i co nam wychodzi, a eliminowaniu zachowań niepożądanych. Uważam, że te spotkania to świetna idea, bardzo ułatwiają integrację zespołu i ogólnie wzajemne poznanie się.
Czy czujesz, że masz wpływ na rozwój naszej firmy?
Tak! Jak najbardziej. Czuję, że mam realny wpływ na ostateczny wygląd i funkcjonalności naszego systemu. To bardzo miłe uczucie. Lubię widzieć namacalne efekty swojej pracy, lubię też robić coś dla ludzi - zwłaszcza kiedy tego potrzebują. Jako pracownik działu jakości mam też realny wpływ na zespół, kontakt z nim i to jakie zadania obecnie realizujemy. To właśnie dział jakości czuwa nad tym, aby zadania z backlogu były sukcesywnie wyceniane, planowane w sprintach, realizowane i wdrażane do systemu.
Moim zadaniem jest również rekrutacja pracowników działu jakości - naszych przyszłych kolegów i koleżanek. Nigdy wcześniej nie zajmowałem się rekrutacją pracowników, a to bardzo ciekawe zajęcie. Na review czuję, że mam realny wpływ na zmiany w firmie – wiele rzeczy dzieje się u nas bardzo dynamicznie i trzeba mieć tę umiejętność elastycznego trybu pracy, czyli po prostu reagować na bieżące potrzeby klientów.
Jakie są Twoje sukcesy w naszej firmie?
Dzięki WINS moje życie to jeden wielki sukces. Mówię całkiem poważnie. Wcześniej czułem się biernie, niczego nie planowałem, żyłem trochę z dnia na dzień. Po rozpoczęciu pracy w WINS zmieniło się wszystko. Poczułem, że jestem częścią zespołu, że robię coś naprawdę ważnego, a dzięki temu otworzyłem się na ludzi.
Za swój ogromny sukces uważam również zaufanie, jakim darzą mnie moi współpracownicy, ponieważ zaufanie i szacunek to dla mnie bardzo ważne wartości, zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Na pewno możliwość rekrutacji nowych pracowników to również mój ogromny sukces. Cieszę się, że mam wpływ na to, kto będzie tworzył zespół, z którym na co dzień pracuję.
Support – to bardzo ważny aspekt w mojej codziennej pracy. Kiedyś tłumaczyłem filmy i seriale, i trochę tak mi zostało – lubię pisać, lubię kontakt z drugim człowiekiem i bardzo ważna jest dla mnie empatia. Niewątpliwie pomaga ona podczas wsparcia klientów np. gdy uczą się obsługi naszych systemów. Empatia pozwala lepiej wczuć się w ich sytuację, zrozumieć, że może czuć on stres lub po prostu czegoś nie wiedzieć. Wówczas przychodzimy mu z pomocą.
Czy utożsamiasz się z misją naszej firmy?
Jak najbardziej tak. Misją naszej firmy jest przede wszystkim dobro klienta, czyli dostarczanie produktów najwyższej jakości, a także pomoc w obsłudze i funkcjonowaniu naszego oprogramowania dla biznesu. Robimy to dla ludzi i myślę, że to jest to, co nas wyróżnia – zrozumienie tego, co robimy i dla kogo, a także to, że osobiste wartości pokrywają się z wartościami firmy. To jest naszą siłą. To, co nas wyróżnia, to również wypłaszczona struktura i samoorganizujące się zespoły, sami decydujemy, nad czym i z kim obecnie pracujemy – to jest świetne.
Jak myślisz, jakie są dalsze plany na rozwój naszej firmy i czy chciałbyś coś zmienić?
Jedyną stałą rzeczą jest zmiana, dlatego też ciężko określić precyzyjnie sposób, w jaki będziemy dążyć do rozwoju firmy – do wszystkiego jako firma podchodzimy elastycznie. Naszą misją jest dostarczanie użytkownikom oprogramowania najwyższej jakości, jak i utrzymanie pozycji lidera na rynku, dlatego też właśnie w tę stronę ukierunkowujemy pracę. Chciałbym, aby cała firma małymi krokami ciągle zmieniała się w dążeniu ku doskonałości – zmian nie sposób uniknąć w ciągle zmieniającym się świecie. Naszym zadaniem jest zwinne dostosowywanie się do nich i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Udostępnij artykuł na:
Zostań częścią zespołu!
Zacznij z nami budować innowacyjne produkty dla biznesu. Stale szukamy utalentowanych i zaangażowanych ludzi do naszych zespołów.